The Hunger Games: Catching Fire

Beter laat dan nooit heb ik eindelijk de film gezien!

Oh wat een geweldige film! Veel actie, romantiek, vriendschap en rebellie, dat zijn zowat de woorden waarmee je Catching Fire kunt samenvatten. Het boek heb ik enkele jaren terug gelezen, dus ik wist wel al wat er allemaal ging gebeuren, maar toch op het moment zelf genoot ik zodanig van de beelden, dat ik toch enkele keren verrast ben. De soundtrack zorgt ook deze keer weer voor een geweldige boost van sommige scènes, waardoor het toch een paar keer emotioneel werd.

Voor sommigen was het begin misschien iets te langdradig, maar ik vind dat ze het boek mooi hebben overgenomen en ze hebben er goed aan gedaan niets (of toch weinig) weg te laten. Het begin is gewoon noodzakelijk om de situatie weer te geven en meegetrokken te worden in de gedachten van de personages.

d97ab2a48df

Verder de kledij! Oh my god! De jurken van Katniss waren weer supermooi. Hoe ze het klaarspelen, geen idee. En ook het uiterlijk van de inwoners van the Capitol waren er weer over. Caesar Flickerman aka Stanley Tucci zijn tanden waren nog altijd even bleek en President Snow nog altijd even verachtelijk.

Lang leve de revolutie!

The odds are never in our favor.

This entry was posted in MOVIES and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

