Boekenfestijn december HAUL

Zoals gisteren beloofd, is hier mijn boekenfestijn haul! Ik heb in totaal 7 boeken gekocht, wat echt goed meevalt. Voor wie het boekenfestijn niet kent, dit is eigenlijk een soort van outlet boekenverkoop die rondtrekt door Nederland en België. Je kan er Nederlandse boeken scoren aan 5 à 10 euro en Engelse aan 2 à 5 euro. Veel geld heb je dus niet nodig om al enkele boeken aan de haak te slaan. Hieronder nog even alles op een rijtje:

Het eerste boek dat in mijn oog sprong, was dit! ‘the legend of Sigurd & Gudrún’ door J.R.R. Tolkien. Vorig jaar lag dit er ook, maar alle exemplaren waren behoorlijk hardhandig aangepakt. En zelfs dan zou ik er dus geen 2 euro aan geven. Maar nu wel! Dit was 2 of 3 euro, dacht ik. (ja, mijn rekeningetje ligt al in de vuilnisbak, sorry!)

Toen ik even snel langs de tafels liep met de Nederlandse boeken, zag ik deze liggen! Het laatste nieuwe boek van Sophie Kinsella. Deze was 8 euro in plaats van 18! Waaatt? Ja, dat is inderdaad een korting van 10 euro. Ik ben echt enorm fan van de boeken van Sophie. Zij heeft onder andere de Shopaholic-serie geschreven die boeken brengen me altijd aan het lachen.

‘one fifth avenue’ van Candace Bushnell is de volgende. Zij is de auteur van ‘Sex and the City’. Typisch chick lit dus. Ik heb dit boek al heel erg veel zien liggen in winkels, maar vond het nooit de moeite om het te kopen. Deze keer is het wel in de mand beland. Was ook 2 euro maar.

Dan deze 2 boeken: ‘haunted’ en ‘anastasia forever’. Dit zijn de vervolgen op het boek ‘dreaming anastasia’ van Joy Preble. Het is een trilogie die kortweg gaat over een meisje die in het nu leeft en die contact heeft met Anastasia, die niet in het nu leeft. Ik vind de geschiedenis van de Romanovs zeer interessant, dus deze boeken zijn echt een topper.

De laatste 2 boeken zijn ‘love letters I’ en ‘love letters II’. Deze boeken zijn bekend van de Sex & the city-serie. In deze boeken staat er een verzameling van liefdesbrieven, geschreven door allerlei historische figuren. Zoals bijvoorbeeld van Napoleon en Charles Darwin. Ben heel erg benieuwd hiernaar.

Dit was dan mijn haul! Ik heb mij heel erg ingehouden, dus ben best wel trots op mezelf. Vorig jaar had ik 10 boeken meer, oeps. Het Boekenfestijn is alleszins een aanrader voor al wie graag boeken leest, zowel in het Nederlands als in het Engels. Maar ook voor knutselfanaten is er heel wat te vinden! Er liggen immers heel wat hobbyartikelen aan knalprijsjes.

This entry was posted in BOOKS and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

