The Hobbit in 3D 48fps

Eindelijk heb ik hem gezien, de film waar alle fantasyliefhebbers al een hele tijd naar uitkeken: The Hobbit! En hoewel ik dit eerst absoluut niet wou, heb ik toch gekozen voor de 3D-versie. Deze keer was het er raak op! Ik had al een paar keer (3 om volledig te zijn) een film in 3D gezien, maar veel merkte ik er niet van en het is toch 3 euro duurder dan de digitale versie, waardoor ik het totaal de moeite niet meer vond, maar nu was het compleet anders. Met deze nieuwe soort (48fps) is het beeld veel scherper en komt de 3D eindelijk tot zijn recht!

Zo kwamen brokstukken ook écht op je afgevlogen en gebeurde het dat ik toch enkele keren mijn ogen dichtkneep. Vogels en vlinders en andere dieren vlogen en sprongen uit het scherm en alles was gewoon zoals je je het kan voorstellen.

Ik had van vriendinnen gehoord dat de film zelf totaal niet goed was en dat de LOTR-films veel beter zijn. Dus ik wist niet goed wat te verwachten, maar ik kon me in geen enkel argument van hen vinden. De film was een perfect vervolg (of eerder voorstuk) van de LOTR-trilogie. Met de frisse wind van Martin Freeman als Bilbo Baggins en de 13 dwergen kwam Middle Earth tot een nieuw verhaal. Eerlijk gezegd vond ik ‘The Hobbit’ zelfs béter dan de andere films. Maar misschien kwam dit ook door de geweldige 3D-ervaring.

En ik had er al eerder over geschreven, maar de muziek is wederom prachtig en het verhaal waardig. Oh en als je je afvraagt hoe het kan dat ze dat dunne boekje hebben verdeeld over 3 films, trek het je niet aan! Het is echt niet uitgerokken of zo, ze hebben er gewoon mooie stukken geschiedenis ingestoken. Meer zal ik er niet over vertellen om spoilers te vermijden.

Kortom, deze film is het kijken waard en als je er wat geld voor over hebt -alsjeblieft- ga dan de 3D-versie kijken! Ik beloof het dat het de moeite wordt! En ik kan alvast niet wachten tot het volgende deel, haha.

5/5

This entry was posted in MOVIES and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

