HARRY POTTER TAG

Joey Graceffa: klik op de voorgaande link om naar de youtube-channel te gaan van deze geweldige jonge Amerikaan, die deze tag uitvond. Thanks, Joey, you rock!
Als je regelmatig mijn blog bezoekt (of je bent nieuw), dan heb je misschien al vaak Harry Potter zien voorbijkomen. Dat is dan ook wel logisch, aangezien het één van de meest geweldige series is van de laatste decade en ik meer ben dan gewoon maar een fan. Deze tag gaat dus over de Harry Potter serie, op het vlak van zowel de boeken als de films. Wie deze ook wilt doen, feel free! :)

Favorite book (favoriete boek)
De gevangene van Azkaban, in tegenstelling tot de film is deze écht leuk. Wat me heel erg aanspreekt in dit verhaal, is de volledige uitleg over de timeturner, die je in de film bijvoorbeeld niet krijgt. Maar dat is natuurlijk iets persoonlijks! Ik heb het gewoon voor Hermione en haar studiegedrag.
Favorite movie (favoriete film)
Ik denk de vuurbeker… De laatste 2 vind ik ook echt super, maar aangezien die nogal voor de hand liggen… De vuurbeker is meteen ook de film die ik het meest heb gezien én was de eerste van de films die ik in de bioscoop ben gaan bekijken.
Least favorite book (minst favoriete boek)
Hmm.. het is al eventjes geleden weer dat ik één van de boeken heb gelezen, maar als nog steeds dezelfde mening heb, vind ik het tweede boek (de geheime kamer) het minst leuk. Het begin van de zesde boek (de halfbloed prins) vind ik ook niet erg leuk. Té langdradig.
parts of the books/movies that made you cry (delen van de boeken/films
waarbij je moest wenen)

Dit is ook een moeilijke, aangezien het dus écht lang geleden is dat ik de boeken heb gelezen (toch zeker een jaar) en net hetzelfde met de films. Sowieso heb ik veel geweend bij het laatste boek, toch zeker wanneer ik het voor de eerste keer las. Ik weet nog dat ik het was beginnen lezen toen het donker aan het worden was, en ik scheet al in mijn broek bij het eerste hoofdstuk, gewoon omdat Voldemort er zo vaak in voorkwam. Als ik de films nu opnieuw bekijk (ik ben er ondanks de lange tussenperiode weer aan begonnen!), merk ik dat ik echt bij veel emotioneel wordt. Zoals bijvoorbeeld bij het einde van de eerste film. Dan realiseer ik me echt dat er geen extra film meer komt, en dat -hoewel de serie altijd zal blijven bestaan- het een beetje een einde was. Om nog eens terug te komen op het  de zevende boek, of dan de laatste 2 films: deze zitten vol met emotionele momenten. Tranen in de ogen en uit de ogen, gedurende de hele films lang. De dood van Dobby brak mijn hart en zelfs bij de laatste scène werd ik emotioneel.
if you could hook up with any HP character, who would it be (als je met één van de personages een koppel zou kunnen zijn, wie zou je kiezen)
Ronald Weasley, like duh! :D Hij is veel te schattig en te knap om te laten liggen, haha. Nee maar serieus, zijn uitspraken zijn veel te grappig. I like him!
Favorite character (favoriete personage)
Ik denk toch wel Hermione :) Maar eigenlijk vind ik iedereen leuk.
what would your patronus be (wat zou je patronus zijn)
Ik heb gebruik gemaakt van deze test om dit te bepalen ;) klik. Hm, dus volgens de test zou mijn patronus een pad zijn. Welja, het is eens iets anders? Nog iemand die deze test heeft gedaan?
If you could have the Resurrection Stone, Invisibility Cloak or the Elder Wand which one would you choose? (wat kies je: de steen van wederkeer, de onzichtbaarsheidsmantel of de zegevlier)
De invisibility cloack! Om dezelfde redenen als in het boek worden aangegeven door Hermione.
what house would you be in? (in welke afdeling zou je zitten)
Op Pottermore ben ik ingedeeld bij Hufflepuff en hoewel ik vroeger altijd in Gryffindor wou zitten, besef ik eigenlijk wel dat dit mijn ware afdeling is.
if you could meet any member of the cast who would it be? (als je gelijk welke persoon van de cast zou kunnen ontmoeten, wie zou dat zijn)
Nou, ik heb Tom Felton (Draco Malfoy) al ontmoet, daarover kan je hier lezen. En verder zou ik gewoon eender wie wel willen ontmoeten. Ik denk wel dat ik het meest zou flippen bij Rupert Grint.
have you played any of the videogames? (heb je al één van de spelletjes gespeeld)
Oh jawel :) Wij hebben thuis 5 van de 8 computerspelletjes. En buiten de ‘videogames’ speel ik ook nog op Pottermore en hebben wij thuis de Harry Potter cluedo.
if you were on the Quidditch team which position would you play? (als je in het zwerkbalteam zou zitten, wat zou dan je positie zijn)
Een beater. Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk slecht ben in baseball (ik kan bijna nooit de bal raken), maar ik heb veel kracht, dus dat zou wel goed gaan. + een heks heeft betere capaciteiten dan een dreuzel. I can do that!
were you happy with the ending? (was je blij met het einde)
Eigenlijk wel. Het is leuk dat er zo een ’19 jaar later’ stukje aan zit. Alleen jammer dat er geen vervolgen meer komen. Maar daarvoor hebben we de fanfiction! :D
how much does harry potter mean to you? (wat betekent harry potter voor jou)
Laten we zeggen dat mensen die Harry Potter niet leuk vinden, niet snel met mij bevriend zullen geraken. Tenzij ze er natuurlijk niets over zeggen en ook niet klagen wanneer ik aan het fangirlen ben. Het is een groot deel van mijn jeugd geweest. En het zal altijd in mijn hart blijven leven :)

This entry was posted in TAGS and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

