Elle s’appelait Sarah/Haar naam was Sarah – de film

Ik weet niet goed hoe ik mijn gevoelens tegenover deze film moet verwoorden. Het is letterlijk alsof God of wie dan ook deze naar de aarde heeft gebracht. Dit is één van de mooiste films ooit. En hoewel het oorspronkelijk een boek was, geschreven door Tatiana de Rosnay, is het verhaal werkelijk prachtig. Ja, het gaat over de Holocaust, ja het is een Franse film, ja het is heel erg.

Laten we het erop houden dat je door deze film te bekijken, enorm veel begint na te denken over de Holocaust en de hele WOII-problematiek. Ik heb dit net als studiestof gehad voor mijn examen van geschiedenis, dus ik heb het hele verhaal er rond te horen gekregen. Het is onvoorstelbaar dat de Fransen uit het niet-bezette deel van Frankrijk ook meewerkten aan de Holocaust! Stel je voor! Duizenden onschuldige Joden zijn gedeporteerd naar Drancy of Beau-de-la-Rolande, om via deze kampen naar Auschwitz gebracht te worden. Je begint gewoon te huilen als je erover nadenkt.

Dit is dus het resultaat dat deze film bij me heeft opgewekt. Verder wordt er zeer sterk in geacteerd, in het bijzonder door de 10-jarige Mélusine, die de rol van de jonge Sarah vertolkt. De soundtrack is ook om bij weg te smelten, al is dit misschien niet de juiste benaming. Bekijk deze film alsjeblieft! Het is de moeite waard.

This entry was posted in MOVIES and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Elle s’appelait Sarah/Haar naam was Sarah – de film

  1. Lyanne says:

    Ik vond het boek al prachtig, dus de film moet dat vast ook zijn! Ik moet hem alleen nog steeds kijken. ;)

Leave a Reply

