55 Reading Questions TAG

  • 1. Favorite childhood book?
    Ik heb alle boeken van Marc De Bel gelezen en ik denk dat deze ook echt wel mijn lievelingsboeken waren.
  • 2. What are you reading right now?
    The power of six – Pittacus Lore. Dit is het vervolg op I am Number Four!
  • 3. What books do you have on request at the library?
    Geen enkele! Ik moet namelijk €1 betalen om iets te reserveren en ik heb dat er gewoon niet voor over. Als ik een boek wil lezen, wacht ik gewoon braaf tot wanneer het terug is binnengebracht. Wat ik de laatste tijd wel veel vaker doe, is gewoon het boek kopen.
  • 4. Bad book habit?
    Als ik een boek lees, dat ik zelf heb gekocht, ben ik er echt super voorzichtig mee! Dat betekent dat de rug absoluut niet gekreukt mag zijn! Ik vind het zo jammer als dat gebeurt. Dus om de 5 à 10 minuten check ik dat eventjes.
  • 5. What do you currently have checked out at the library?
    Haar naam was Sarah – de film. Even geen boeken, omdat ik mijn eigen aangekochte boeken nog moet verder lezen. Er liggen er nog een 10-tal te wachten op mij ^^.
  • 6. Do you have an e-reader?
    Nee! Maar ik wil wel graag een Kindle kopen. Oh, ik heb wel een iPod touch waarop ik iBooks heb geïnstalleerd, maar ik vind het scherm te klein om deftig een boek op te lezen.
  • 7. Do you prefer to read one book at a time, or several at once?
    Een boek per keer. Enkel als ik verschillende boeken voor school moet lezen, gebeurt het wel eens dat ik bijvoorbeeld een Frans en een Engels op hetzelfde moment lees.
  • 8. Have your reading habits changed since starting a blog?
    Niet echt. Maar ik hou wel altijd in mijn achterhoofd dat ik dan een review moet schrijven ;) Ik doe dat trouwens niet voor elk boek!
  • 9. Least favourite book you read this year (so far)?
    100 jaar eenzaamheid – G.G. Marquez. De enige reden waarom ik dit niet zo super vond, is omdat het boek échte literatuur is. Als in: het boek was een 500-tal pagina’s dik en er gebeurde niet veel in. Dit moest ik voor school lezen.
  • 10. Favorite book you’ve read this year?
    Hmm… Ik heb veel leuke gelezen, maar ik denk dat ik toch ga voor I am Number four.
  • 11. How often do you read out of your comfort zone?
    Ik heb al zodanig veel verschillende genres gelezen, dat mijn comfort zone serieus is uitgebreid. Wat ik écht niet vaak lees, zijn thrillers en actieromans. Dus laten we zeggen dat ik niet vaak ‘out of my comfort zone’ kom.
  • 12. What is your reading comfort zone?
    Fantasy, historische romans, young adult boeken, waargebeurd, chicklit…
  • 13. Can you read on the bus?
    Ja! Maar ik doe dit niet heel erg vaak.
  • 14. Favorite place to read?
    In mijn bed en in de zetel.
  • 15. What is your policy on book lending?
    Ik leen niet graag boeken uit aan vrienden, omdat ik nooit zeker weet of ze het boek goed gaan behandelen. Ik heb hier al eens een slechte ervaring mee gehad, dusja. Mijn zus mag wel gewoon al mijn boeken lezen, bijvoorbeeld. Ik heb haar mijn regels bijgebracht, dus die komen altijd mooi in mijn kast terecht.
  • 16. Do you ever dog-ear books?
    Neen! Hell no. Ik zou mentally depressed worden.
  • 17. Do you ever write in the margins of your books?
    Nope.
  • 18. Not even with text books?
    Oh, haha. Wel in mijn schoolboeken hoor ^^
  • 19. What is your favourite language to read in?
    Hmm.. moeilijke vraag! Ik heb altijd in het Nederlands gelezen, tot wanneer ik voor school ook Engelse boeken moest lezen. En sinds ik de Harry Potter boeken ook in het Engels heb gelezen, ben ik verslaafd. Dus Nederlands en Engels!
  • 20. What makes you love a book?
    De kaft en het verhaal. Als ik er bij moet wenen, is het boek geslaagd!
  • 21. What will inspire you to recommend a book?
    Als ik het verhaal goed vind, raad ik redelijk snel een boek aan.
  • 22. Favorite genre?
    Mijn allerfavoriet is -denk ik- fantasie.
  • 23. Genre you rarely read (but wish you did)?
    Ik lees bijna nooit thrillers, zoals ik al hierboven vermeldde. Ik heb er wel al gelezen, en soms bevallen ze me wel.
  • 24. Favourite biography?
    Ik heb nog geen biografie gelezen.
  • 25. Have you ever read a self-help book?
    Neen.
  • 26. Favourite cookbook?
    Ik kook nooit, en als ik kook, help ik gewoon mijn mama. Een favoriet kookboek heb ik dus (nog) niet.
  • 27. Most inspirational book you’ve read this year (fiction or non-fiction)?
    The Fault in Our Stars – John Green.
  • 28. Favorite reading snack?
    Ik eet nooit wanneer ik aan het lezen ben, eigenlijk.
  • 29. Name a case in which hype ruined your reading experience.
    Een rage heeft nog nooit mijn lezen slecht beïnvloed.
  • 30. How often do you agree with critics about a book?
    Niet vaak, want de meeste boeken die ik lees, vind ik geweldig. Ik heb nooit een erg gedetailleerde mening klaar.
  • 31. How do you feel about giving bad/negative reviews?
    Slecht. Er zit namelijk in elk boek heel erg veel werk en ik geef altijd de schuld aan ‘mijn’ persoonlijkheid. Het is iets persoonlijks. Volgens mij is elk boek goed.
  • 32. If you could read in a foreign language, which language would you chose?
    Ik lees in andere talen: Frans en Engels.
  • 33. Most intimidating book you’ve ever read?
    Over the Edge – Hellen Vreeswijk en Dirk Bracke. Ik denk dat dit boek wel onder deze noemer valt. Het verhaal is zó erg! Ik was er echt niet goed van.
  • 34. Most intimidating book you’re too nervous to begin?
    Voorlopig geen.
  • 35. Favorite Poet?
    Shakespeare!
  • 36. How many books do you usually have checked out of the library at any given time?
    4. En ze zijn meestal zodanig dik, dat ik ze moet verlengen.
  • 37. How often have you returned books to the library unread?
    Toch wel al een paar keer…
  • 38. Favorite fictional character?
    Hermione Granger!
  • 39. Favourite fictional villain?
    President Snow (the Hunger Games).
  • 40. Books I’m most likely to bring on vacation?
    Voornamelijk wat dunnere boeken (circa 300 pagina’s) en meestal chicklits: bijvoorbeeld Gossip Girl.
  • 41. The longest I’ve gone without reading.
    2 weken, denk ik.
  • 42. Name a book that you could/would not finish.
    Roddel en Achterklap – Anne Godbersen. Dit boek is één van de weinige dat ik nooit heb uitgelezen. Maar ik heb onlangs het eerste van deze serie gelezen en nu ben ik van plan om deze wel uit te lezen!
  • 43. What distracts you easily when you’re reading?
    Mensen die opeens in mijn kamer komen binnenlopen.
  • 44. Favorite film adaptation of a novel?
    Haar naam was Sarah – Tatiana de Rosnay
  • 45. Most disappointing film adaptation?
    Twilight?
  • 46. The most money I’ve ever spent in the bookstore at one time?
    €30
  • 47. How often do you skim a book before reading it?
    Altijd! :D
  • 48. What would cause you to stop reading a book half-way through?
    Als het te traag leest.
  • 49. Do you like to keep your books organized?
    Ja, maar op dit moment heb ik niet genoeg opbergruimte, waardoor ze daar gewoon op elkaar liggen.
  • 50. Do you prefer to keep books or give them away once you’ve read them?
    Ik hou mijn boeken. Ik wil graag later een grote boekenkast hebben, vol met boeken.
  • 51. Are there any books you’ve been avoiding?
    Ik heb de Kronieken van Narnia hier al ongeveer iets meer dan een jaar liggen. Ik moet nog altijd de laatste 2 boeken hieruit lezen…
  • 52. Name a book that made you angry.
    De man die naar Auschwitz wilde – Denis Avey. De problematiek die wordt aangebracht in dit boek is zó erg! Als je er over nadenkt, vraag je je echt af hoe de Holocaust toch heeft mogen gebeuren.
  • 53. A book you didn’t expect to like but did?
    De leeuw van Vlaanderen – Hendrik Conscience.
  • 54. A book that you expected to like but didn’t?
    Geen idee.
  • 55. Favorite guilt-free, pleasure reading?
    Harry Potter? Over and over again :D Of telt dit niet?
This entry was posted in BOOKS, TAGS and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

