laatste examenperiode van mijn humaniora

(Voor de Nederlanders: het humaniora is de middelbare school.)

Vrijdag is het zover -hoewel het voelt alsof ik er al 2 weken in zit- dan breekt mijn laatste examenperiode van het humaniora aan. Het zal een zware 2 weken worden, waarin ik veel ga moeten studeren en afzien. Maar daarna heb ik 3 maand zomervakantie en kan ik uitkijken naar iets nieuws. Ironisch genoeg is dat nog eens minstens 3 jaar school, haha. Dit voelt echt vreemd aan. Het lijkt ook echt niet alsof ik volgend jaar niet meer ga terugkeren naar mijn dierbare -kuch- school(tje). Ik vermoed dat het pas op de proclamatie gaat gebeuren: iedereen gaat beseffen dat ons middelbare-schoolleven er op zit en we zullen allemaal wenen enzo. Maar het is goed dat er eens verandering komt in mijn leven. De sleur zal worden doorbroken. Ik ga immers niet meer in Gent op school zitten, maar in Brugge! In West-Vlaanderen, waar ik anders alleen maar kom op naar de kust te gaan! Het zal iedere dag een hele routine zijn om daar te geraken, waarin bijna elk vervoermiddel opduikt, maar ik zie het volledig zitten! Eindelijk geen vakken meer waarbij je iets hebt van: wat moet ik hier ooit mee doen? Neen. Je kiest voor een richting die je interesseert en waar je wél iets mee kan doen later. En zo hoort het ook, vind ik. Gedaan met de nutteloze feiten die ik heb opgestoken deze laatste 6 jaar, laat de realiteit maar komen!

Voor al wie ook examens heeft of nu aan het blokken is, of weet ik veel wat. Ik wens je heel veel succes! We can do this! En daarna is het VAKANTIE!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

