VERSLAG Elfenheuvel Fandagen @Kinepolis Gent

Vandaag was het zover! Om 9 uur deze ochtend vertrokken we richting Gent om daar de Elfenheuvel fandag bij te wonen. Toen we daar aankwamen zagen we al hun bus staan, compleet met ketnetlogo en al. Ook op de trappen stonden er ketnet-vlaggen. Het kon niet duidelijker zijn: partytime! Eenmaal we langs de kaartjesmachine waren, konden we al direct de zaal binnengaan. En hoewel het nog maar half 10 was, zaten er toch al redelijk wat mensen in de zaal. We hebben daar echt lang gezeten vooraleer Véronique (de ketnetwrapster) binnenkwam om de show op gang te brengen en om de cast van de Elfenheuvel aan te kondigen. En toen werd het lange wachten beloond, want ze kwamen eindelijk de zaal binnen.

Ik heb tijdens de show aka de meet en greet enorm veel gefilmd, maar dat zal ik later uploaden op youtube. Nu zullen jullie mij voorlopig maar gewoon op mijn woord moeten vertrouwen. Het was echt superleuk! Laat ik dat al zeggen. Wie niet mocht van zijn ouders of geen zin had om te komen, je hebt echt iets gemist. Zoals ik al eerder vermeldde, ik ben 18 en mijn zus 15, maar zelfs voor ons was dit een leuk evenement. En ook de vele ouders die hun kinderen vergezelden hebben vaak moeten lachen en vonden het -denk ik- ook wel geslaagd. De acteurs en actrices waren supervriendelijk en probeerden op de één of andere manier tegen iedereen wel iets te zeggen en niemand teleur te stellen. Wat wel jammer was, was dat we niet apart op de foto konden gaan met de cast, aangezien we met teveel waren en er niet genoeg tijd was. Dat werd ook wel duidelijk toen we rij per rij naar voor mochten komen om een gehandtekende poster op te halen en even te babbelen. Ik was nochtans graag op de foto geweest met hen. Maargoed, dat kon de pret alleszins niet verderven, want tijdens het wachten op de avant-première van de afleveringen, wrapte Véronique de show bij elkaar. Er werd gezongen, gedanst, gelachen… De acteurs bleven in hun rol en zo werd er een dialoog opgevoerd met grapjes en uitdagingen voor elkaar. Het was hilarisch. Daarvan komen ook nog filmpjes! Stay tuned ;)

Enkele kernwoorden van de ochtend: Mauds verkiezingscampagne, Wiki’s nieuwe haarstijl, Kyans onwetendheid, loopwedstrijd, vrij podium, quizjes en dansjes!

Als cadeautje kreeg iedereen een gehandtekende poster en een aantal ketnet-stickers. Ik had gelezen op de Kinepolis-website dat we normaal gezien ook nog een balpen zouden krijgen, maar misschien waren die wel op, wie weet. Niet dat het uitmaakt natuurlijk.

Toen het de beurt was aan mijn zus en ik om langs te gaan bij de cast, vroeg ik aan Kalina en Daphne (Saartje en Maud) of er nu een 3de seizoen zou komen, maar daar waren ze zeer geheimzinnig over. ‘Maud’ zou het ons enkel vertellen als we op haar zouden stemmen voor haar verkiezingscampagne voor het clubhuis. ‘Saartje’ zei dat we het wel zouden zien op het einde van de vertoning, het zou ons allemaal duidelijk worden. Als ik het mag verklappen (het staat ook al overal op het internet): ja, er komt een derde seizoen! Hiep hiep hoera voor de Elfenheuvel! Oh en de ontknoping van het 2de seizoen… kijk zeker deze week naar Ketnet, want het is superspannend! Of zoals ze het zelf verwoordden: ‘heeft iedereen een pamper aan?’

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

