I am Number Four – Pittacus Lore (boek + film)

Zie hierboven de trailer van de film met o.a. Alex Pettyfer (Wild Child, Stormbreaker) en Dianna Agron (Glee), om al even in de sfeer van deze geweldige serie te komen. Serie, inderdaad. Want er zijn maar liefst 2 vervolgen op ‘I am Number Four’: ‘The Power of Six’ en ‘The Rise of Nine’ (komt pas uit op 30 augustus 2012).

Waar gaat het over?
Het gaat over een jongen (nummer vier) die samen met zijn Cépân op aarde beland. Ze zijn aliens van de planeet Lorien. Maar ze moesten vluchten, omdat een ander alienras hun planeet had aangevallen en ze anders ten onder zouden gaan. Hij is samen met 8 andere kinderen en hun begeleider op een ruimteschip gezet, zodat zij ooit hun krachten zouden kunnen bundelen om de Mogadorians te verslaan en zo hun planeet te kunnen redden. Het is een leven van geheimhouding en van een constant heen-en-weer vluchten. Tot op een bepaald moment dat nummer 3 dood is en ze achter nummer 4 aanzitten. Ze belanden in Paradise, Ohio. Nummer vier neemt de naam John Smith aan en hoopt dat ze deze keer wat langer op één plek zullen blijven. Hij gaat er gewoon naar school en maakt een vriend en krijgt zelfs een vriendinnetje. Maar dan gaat het van kwaad naar erger.

Wat vind ik ervan?
Geweldig boek, echt geweldig boek! Dit is zo een verhaal dat eerst niet echt lijkt alsof het ook leuk is voor meisjes, maar het is super. Het had me echt in zijn greep en ik heb er van genoten. Sommigen vinden het misschien een cliché verhaal, door de romantiek enzo, maar ik vind dat niet. De combinatie van de romantiek, de actie, de sci-fi is juist interessant. En zeker niet cliché. Note: ik heb het boek in het Engels gelezen (in de originele taal), dus ik weet niet of het goed vertaald is in het Nederlands.

Vergelijking boek/film
Ik had eerst de film gezien, voordat ik het boek had gelezen en ik wist dus al op voorhand wat er allemaal zou gebeuren. Toch moet ik zeggen dat de film bijna helemaal hetzelfde is als het boek. Wie had dat ooit gedacht? Dit heb ik nog bijna nooit gezien. Als je dus eerst het boek wilt lezen, vooraleer je alles al weet door de film, ik raad het je aan. Mensen die de film, net als mij, eerst hebben gezien, het boek blijft leuk en spannend!

Cijfer
9/10

This entry was posted in BOOKS, MOVIES and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to I am Number Four – Pittacus Lore (boek + film)

  1. Pingback: Amazon delivery makes me happy! | Spring is coming up.

  2. Pingback: 55 Reading Questions TAG | Spring is coming up.

Leave a Reply

