Sportdag en Odegand 2011!

Vrijdag en zaterdag waren waarschijnlijk twee van de leukste dagen van dit komend aka lopende schooljaar. Vrijdag had ik sportdag in Oostende. In de voormiddag hadden we allerlei strandactiviteiten, zoals volleybal, vangbal, basebal, zakkenlopen etc. Daarna hadden we pauze en omdat het zo’n mooi weer was ben ik nog samen met een vriendin voor een halfuurtje in de zee geweest: het was za-lig! In de namiddag dan hadden we de zee-activiteiten. We hebben geraft, gesurft, geskimboard en gekajakt. Voor al die dingen moesten we een wetsuit aan, dat eigenlijk best nog wel meeviel wanneer je het een 10-tal minuutjes aanhad. De eerste minuten voelden zoooo ontzettend vreemd. Oh en surfen is echt niet simpel trouwens. Het is wel een supergevoel wanneer je kan meeglijden op de golf, maar het opduwen is een hel. Ik heb 3x het gevoel gehad dat ‘dit’ het moment was om recht te gaan staan, maar mijn armen protesteerden gewoon. Skimboarden is ook supermoeilijk. Ik had mezelf voorgenomen om er toch een paar seconden te kunnen op staan, na die 25 minuten, maar het is me maar 1x gelukt en ik ben ook 3 keer megahard op de grond/in de zee gevallen. Dat bord is gewoon echt enorm glad. De sportdag was in het algemeen geslaagd, vond ik. Zeker de middagspelen, want dat waren dingen die ik nog nooit had gedaan (behalve kajak) en dat kan ik nu ook van mijn lijstje schrappen.

En dan *tromgeroffel* zaterdag was het ODEGAND 2011. Het evenement waar we al een half jaar naar toe werkten met het koor. We hebben vier maal moeten optreden: 2 keer al lopend op de korenmarkt en door de veldstraat en dan 2 keer op het podium op het Sint-Baafsplein. Ik ben wel mijn stem verloren tijdens het 2de concert, maar na een hele tijd gezwegen te hebben, kon ik dan toch nog meezingen tijdens het laatste.

Verloop van de dag: rond 13.25u kwamen we aan in het lokaal van het ACW in Gent, waar we ons konden omkleden en wat konden eten en drinken. Bij het binnenkomen kregen we al meteen zo’n keycord met een badge aan waarop stond: ‘Artist’. Wieeee, even een VIP-gevoel. Daar nog een uurtje gebleven en opgewarmd, waarna we vertrokken voor het eerste mobiele concert richting de veldstraat. Veel mensen waren gewoon aan het shoppen en hadden dus niet echt door dat er iets aan het gebeuren was, maar we hadden wel ontzettend veel bekijks. Daarna optreden op het podium: supergeslaagd, we zongen krachtig en luid en er was een enorme samenhang. Dan terug naar het lokaal voor een uur en een half ofsoiets, een beetje bekomen en nog wat eten of drinken. Het 3de concert was ook mobiel, maar dat heb ik geplaybackt, want mijn stem was bijna helemaal weg. Ondertussen hadden we meegedaan aan de wedstrijd die liep om champagne of een sterrenfoto te winnen en na talloze keren proberen had ik dan eindelijk prijs! 2 glazen bubbels: gratis en voor niets. Natuurlijk heb ik gedeeld met mijn vriendinnen en het heeft ons gesmaakt! En dan had een vriendin die sterrenfoto gewonnen, waar we gewoon met 3 samen op zijn gegaan. Volgende week kunnen we het resultaat bewonderen op de website van De Standaard en mischien zet ik die dan wel eventjes hier. Om 17.45u was het ons laatste concert op het podium, wat iets minder ‘correct’ was uitgevoerd, maar toch nog steeds dikke fun was! Oh en het coolste moet nog komen! Nadat we onze zakken hadden opgehaald in het ACW, waren we allemaal uitgenodigd in de Opera van Gent voor een soort feestje voor ons koor alleen! Het enige spijtige was dat we onderweg in een stortvloed waren terechtgekomen en dat we daar dus verzopen toekwamen… Maar het was toch een leuke ervaring en de hapjes waren héérlijk! :D

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

