De eerste Barbie-reclame EVER or how I don’t want to grow up.

Zie hoe leuk! En heb je gemerkt hoe goedkoop een barbiepop toen was? $3 voor één pop, dat is nu zo even een 8x vermeerderd. Zo’n dingen doen me terugdenken aan mijn kindertijd, waarin niets belangrijker was dan mijn barbiepoppen. Ik heb ze trouwens nog allemaal, opgeborgen samen met alles wat we erbij hebben gekocht, opgeborgen in boxen. We hebben huizen, een koets, prinsen, beachboys, een zeemeermin, een ballerina, talloze blondines, maar ook de california-collectie bijna hélemaal. We hebben zwembaden, bars, een pizzahut, een dierenwinkel, 2x een dokter met baby’s, we hebben honden, katten, konijnen… Alles wat je wilt spelen, kan je realiseren met ons barbiebezit. Ik herinner me nog één keer, wanneer ik en mijn zus een magische wereld hadden gemaakt. We hadden een waterval gemaakt, door een blauw kleedje over een stoel te leggen, de versiering was een groen gebreide sjaal die er naast hing. We hadden dan onder de stoel een soort van Peter-Pan-achtig-verloren-jongens-stijl huis gecreëerd, met kleine mandjes vol met parels etc (die dan eten moesten voorstellen). Een eenhoorn-knuffel moest dan de boel bewaken en daarmee hingen de Shelly’s (die kleine barbietjes)  op onderzoek uit. Het was zooo leuk!

Dat is één van de dingen dat ik haat aan opgroeien, je verliest de fantasie om zo’n dingen te spelen, want je wordt volwassen. Niet dat ik me volwassen voel, eigenlijk. Ik ben nu 17, wat betekent dat ik volgend jaar op 26 april officieel volwassen ben. VOLWASSEN, zo’n lelijk woord. Ik moet toegeven dat ik er bang van ben, van volwassen worden. Je bent dan ineens groot en je hebt zoveel verantwoordelijkheid… Wie wilt er nu niet eeuwig kinds blijven en je niets van de wereld hoeven aan te trekken?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to De eerste Barbie-reclame EVER or how I don’t want to grow up.

  1. goyagoya says:

    Ik deed vroeger ook altijd dat soort dingen, maar dan met playmobil, dan stond m’n hele kamer vol met denkbeeldige gebouwen, die dan gemaakt waren van kartonnen dozen, cd hoesjes en oude wc rollen. Ik zou wel terug willen naar die tijd!

Leave a Reply

