Harry Potter and the Deathly Hallows – part 2 3D

Opgelet: het kan zijn dat er in mijn mening spoilers verwerkt zitten, verderlezen op eigen risico!

IT ALL ENDS
Gisteren was het dan eindelijk zover, we gingen de nieuwste en laatste Harry Potter-film gaan bekijken. Ik moet zeggen, het is echt eeuwen geleden dat ik het nog zo druk heb geweten in de bioscoop. Heel de gang zat vol met mensen die ongeduldig aan het wachten waren tot wanneer de zalen zouden openen. Ik denk dat er ongeveer 4 zalen aan Harry Potter gewijd waren. Ik was ergens vorige week begonnen met het 7de boek te herlezen en 2 uur voor we vertrokken was hij pas uit. De details zaten dus nog vers in mijn hoofd. Mijn zus en ik hadden ook nog het teken van de relieken op de binnenkant van onze pols getekend.

STUPEFY
Na een halfuur wachten in de gang en nog eens een halfuur in de zaal zelf (reclame, reclame, reclame…), begon de film dan eindelijk! Het werd meteen stil in de zaal. Wanneer ik net dacht dat er geen pauze zou zijn, kwam de pauze er. Natuurlijk weer op het gepaste moment. Niet dus.

VERITASERUM
Ik vond de film echt zeer goed als je hem vergelijkt met de andere films. Ze hebben duidelijk alles gegeven wat ze konden en het resultaat is echt boem boem boem! Maar als je het vergelijkt met het boek, is het toch een heel klein minibeetje teleurstellend. Wat ze hebben gedaan met de soundtrack was echt prachtig! Telkens wanneer er een mooi liedje kwam, spraken ze niet tot weinig, maar kwamen er gewoon beelden voorbij, die duidelijk maakten hoe het eraan toe was. En iets typisch aan de films: net wanneer er een mooi moment was, werd er een droge lol tussen gesmeten om de sfeer wat luchtig te houden. Iedereen lacht dan wel, maar het is toch wat raar. -daarom niet te zeggen dat ik het niet leuk vond- Zoals verwacht was de lieveling Severus Snape. Het hele beeld dat iedereen van hem had (tenzij je de boeken hebt gelezen) wordt in één film volledig omgegooid! Bijvoorbeeld voor mijn mama, die de boeken nooit gelezen heeft, was deze film een hele aangename verrassing.

Waar ik deze keer op heb gelet, waren de kleine foutjes die de filmmakers over het hoofd zien, maar die daarna toch wel opduiken. En het is niet dat ik erop gefocust was, ik zag het gewoon af en toe voorbijkomen. Bv. George had weer 2 oren! In het boek wordt er duidelijk gezegd dat het oor niet kan teruggroeien, omdat het eraf is vervloekt. Ook bewoog Harry even op het moment dat hij jeweetwel (ik wil het niet verpesten voor de mensen die niet weten wat er gaat gebeuren) is.

Zoals in de titel vermeld, hebben wij hem bekeken in 3D. Ik had verwacht dat ze er echt wat speciaals zouden ingestoken hebben, maar ook bij deze film laat de 3D me koud. Ik zou het dus niet durven zeggen dat je hem zeker moet gaan bekijken in 3D, maar het is wel leuk om te eindigen.

19 YEARS LATER
Héél leuk gedaan! Inclusief muziek van de eerste film. Ik denk wel dat iedereen het erover eens mag zijn, dat ze de acteurs er goed ouder hebben laten uitzien zonder dat het opvalt. Ginny ziet er lelijk uit -als ik dat mag zeggen- en Albus Potter is echt zooooo schattig! Ron en Hermelien daarentegen stralen en zien er even goed uit als anders.

Het is jammer dat het hele Harry Potter-era nu is afgelopen… Ik weet dat iedereen zegt van niet, maar het is toch wel een beetje zo. Ik herinner me nog dat we altijd zo uitkeken naar de nieuwste boeken en films, maar nu is alles er al en heb je niets om naar uit te kijken. Laten we hopen dat Pottermore veel nieuws met zich meebrengt en dat Harry Potter een nieuwe wereld laat opengaan.

Meer lezen?
de trailer, de première

This entry was posted in MOVIES and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Harry Potter and the Deathly Hallows – part 2 3D

  1. Tine says:

    Ik heb hem gisteren gezien en vond hem echt super!
    x

Leave a Reply

