James Blunt – Some kind of trouble

Ik koop echt niet vaak cd’s, maar deze moest ik gewoon hebben! De enige reden daarvoor was, dat de jongste dochter van de Shaytards erop staat (Babytard). Ik vond het gewoon zo ontzettend cool, dat ik hem kocht. Maar natuurlijk was ik ook geïnteresseerd in de muziek en gelukkig valt die helemaal niet tegen! Alle liedjes zijn gewoonweg prachtig! En dat in tegenstelling tot sommige mensen die de cd ronduit een ramp vinden. Shame on them!

Er staan in totaal 12 liedjes op de cd en de cd bevat ook een songtekstboekje.

Stay the night
Dit liedje kent iedereen gewoon. Het wordt constant gespeeld op de radio en het is ook de eerste single die van deze cd kwam. Het is een echt zomerliedje. Zeer catchy en je wordt er spontaan vrolijk van!

Dangerous
Qua betekenis vind ik dit echt een mooi liedje. Het gaat over een meisje die zijn hart helemaal in bezit heeft, terwijl hij weet dat ze niet goed is voor hem.

Best laid plans
Dit is ook een heel erg emotioneel liedje, zeker als je je ogen sluit en echt luistert naar de tekst… Beautiful!

So far gone
Dit liedje gaat over relatie die niet meer werkt. Ook weer heel mooi, vooral de bridge.

No tears
Ik denk dat dit liedje gaat over iemand die dood is, maar ik weet het niet 100% zeker. ‘You’ve had angels in your head? Did you hear them singing in the end?’

Superstar
Dit gaat over een superster die geen superster meer wilt zijn, omdat de media veel te veel stress geeft en de blaadjes alleen maar schrijven wat ze willen.

These are the words
In dit liedje wordt de toestand van na de relatie besproken. Zijn hart is gebroken, want ze zijn niet meer samen, nochtans hadden ze trouwplannen etc.

Calling out your name
Dit liedje gaat over een meisje die fouten heeft begaan, maar ze wil dat niet toegeven.

Heart of gold
Zoals de titel al zegt: dit liedje gaat over een meisje die een hart van goud heeft. Ze doet altijd alles voor iedereen. Maar nu is ze uit een relatie en heeft ze te maken met liefdesverdriet en ze loopt weg. Niemand begrijpt dit.

I’ll be your man
En dan eindelijk mijn favoriete liedje van de hele cd! En dit is trouwens de tweede single die van deze cd is gehaald! Dit liedje gaat over een jongen die zich volledig overgeeft aan de vrouw en hij zegt dat ze geen tijd moeten verspillen aan woorden, maar er gewoon in moeten vliegen (als je begrijpt wat ik bedoel).

‘Slide over here, let your hands feel the way. There’s no better method to communicate. So girl stop your talking – words just get in the way. I’ll be your man.’

If time is all I have
Een simpel liedje dat speciaal voor iemand gemaakt is. In de plaats van woorden, omdat een liedje gemakkelijker is om zijn emoties te verwoorden.

Turn me on
Het ritme van dit lied vind ik echt zeer leuk! Het liedje zelf gaat over een jongen die niet snapt waarom het meisje hard to get speelt.

Als je nog niet overtuigd was om deze cd te kopen, hoop ik dat het mij gelukt is? Ik wil nog even melden dat de uitleg van alle liedjes mijn eigen visie is en dat ik dus helemaal niet zeker ben of dat alles juist is.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

