EAT PRAY LOVE


“Liz Gilbert (Julia Roberts) gelooft dat er meer is in het leven dan een man, een huis en een carrière en neemt een radicale stap. Ze gaat een jaar lang alleen op reis. Tijdens haar zoektocht naar zichzelf komt ze terecht in Italië, India en Bali. In Italië leert ze wat goed eten is, in India ontdekt ze de kracht van meditatie en op Bali ontmoet ze haar grote liefde. Een waargebeurd verhaal, vol avontuur, humor en moed, naar de gelijknamige bestseller.”

Wat ik zeer mooi vind aan dit verhaal is dat deze vrouw zo sterk in haar schoenen staat. Ze maakt moeilijke beslissingen en gaat alleen op pad. Het is zeer leuk dat je een stukje van de cultuur van Italië en India leert kennen.

Deze film is één van de slechtste films die ik ooit heb gezien, qua verhaal dan. Er komt pas na 1 uur en 20 minuten (ongeveer) een plot tevoorschijn. Het laatste stuk in Bali is dan ook het enige leuke stuk. Buiten het geweldige acteertalent van Julia Roberts, is er niet veel meer te bespeuren. Maar het is een waargebeurd verhaal, gebaseerd op een boek, dus als ik op voorhand het boek had gelezen, zou ik deze film niet gaan huren zijn. Let op: ik betreur het niet dat ik hem heb gezien, maar ik ga hem niet opnieuw bekijken.

Nochtans stond het onderwerp me aan: een vrouw die een jaar op reis gaat. Dat is wat ik later ook wil doen. De wereld rondreizen, de culturen opsnuiven, nieuwe vrienden maken… Maar niet om mezelf te vinden, echt puur voor de wereld te ontdekken. Iedereen geeft natuurlijk een ander doel aan zijn leven.

This entry was posted in MOVIES and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

