love & other drugs

“De knappe en charmante Jamie valt goed in de smaak bij vrouwen. Zijn charme en lef komen goed van pas in zijn baan als verkoper van farmaceutische middelen. Jamie raakt onder de indruk van de vrolijke Maggie, die zich door niets en niemand laat binden. Ze raken verslaafd aan de ultieme drug: de liefde.”

“De scherpe romantische film ‘Love and other drugs’, met in de hoofdrollen Anne Hathaway en Jake Gyllenhaal, werd genomineerd voor 2 Golden Globes.”

Eindelijk een film die mij niet voor 100% ligt, maar me toch intrigeert. Het mooie verhaal van Maggie, 26 jaar, die lijdt aan Parkinson en haar ultieme match tegenkomt in Jamie. Als ik eerst eens iets mag zeggen: ik vind dat zowel Anne als Jake hun rol perfect hebben uitgevoerd! Anne Hathaway had ik al veel vaker zien spelen, ze is toch wel één van mijn favoriete actrices, maar Jake Gyllenhaal eigenlijk nog nooit. Hij is ook wel best goed. Maar ik snap totaal niet waarom hij eigenlijk met Taylor Swift was… Dat terzijde, ik vond de film voor een komedie te zijn niet zo grappig. Misschien heb ik op die totale 112 minuten 5 keer gelachen. En I can tell ya… ik heb een laag humorniveau. Die seksscènes hoeven voor mij ook niet, maar dat is natuurlijk een deel van het verhaal. Het totale plaatje is wel goed gelukt, het is een aangrijpend plot en er wordt goed geacteerd.

cijfer: 8/10

This entry was posted in MOVIES and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

