Tag: this or that?

Deze tag is alom bekend in blogland en op youtube: de ‘this or that-tag’.
Gisteren kwam ik hem tegen op deze blog *klik* en ik wist meteen dat ik hem ook wilde doen! Ik tag iedereen die deze tag nog niet heeft uitgevoerd.

kleding 
– lange mouwen of korte mouwen
         – jurken of rokken
         – streepjes of ruitjes
         – teenslippers of sandalen
         – sjaals of hoedjes
         – oorknopjes of oorhangers
         – kettingen of armbanden
         – hakken of platte schoenen
         – cowboylaarzen of paardrijlaarzen
         – jasje of vest

Zowel in de zomer als in de winter hou ik van korte mouwen. Natuurlijk niet voor mijn truien, maar het liefst wel voor mijn T-shirts. Ik zweet namelijk nogal snel en met lange mouwen heb je het al snel te warm. Ik vind streepjes het mooist staan, ruitjes vind ik ietsje oubolliger (is dat een deftig woord?).  Ik draag gedurende de hele zomer teenslippers en ik heb al jaren geen sandalen meer in mijn bezit. Hoedjes draag ik nooit. Zelf heb ik geen gaatjes, maar ik vind oorknopjes het chicst. De hangers zijn snel too much. Hoewel ik kettingen superleuk vind, draag ik veel vaker armbanden. Je zal me niet snel zien met hakken, ik heb maar één paar. Ik draag dus bijna altijd platte schoenen, vooral ook omdat ik van mezelf al groot genoeg ben.

make-up
blush of bronzer
         – lipgloss of lipstick
         – eyeliner of mascara
         – foundation of concealer
         – neutraal of kleur
         – oogschaduw in vaste vorm of losse poeder
         – kwasten of sponsjes

Ik verkies lipgloss boven lipstick, omdat ik lipstick te fel vind en dat terwijl lipgloss veel minder opvalt. Ik draag nooit eyeliner. Foundation heb ik niet echt nodig, mijn gezicht is egaal, maar concealer gebruik ik wel af en toe voor de wallen onder mijn ogen (hel!). De meeste looks die ik maak zijn nude, maar ik ben niet bang van wat felle oogschaduw. Ik heb geen enkele losse poeder oogschaduw in mijn bezit, want ik vrees dat dat niet goed zou komen. Kwasten werken het gemakkelijkst, omdat ze groter zijn dan een sponsje en dat is gemakkelijker om vast te houden.

nagels
OPI of China Glaze
         – lang of kort
         – acryl of natuurlijk
         – felgekleurd of donker
         – met nailart of zonder nailart

Ik heb tot nu toe nog niets van China Glaze, maar wel één lakje van OPI en dus is de keuze snel gemaakt. Wanneer mijn nagels lang zijn, vind ik ze het mooist, maar ik krab mezelf dan vaak per ongeluk en dus kies ik voor kort. Donkere nagellak is niet echt mijn ding, maar ik heb wel zwarte nagellak in mijn collectie staan. Nailart is echt geweldig! Alleen jammer dat het bij mij nooit lukt…

haar
– krullend of stijl
         – knot of paardenstaart
         – schuifspeldjes of clipjes
         – haarlak of gel
         – lang of kort
         – licht of donker
         – lok of pony
         – los of vast

Ik heb van nature redelijk stijl haar en dat vind ik ook het mooist. Ik heb altijd al eens krullen willen hebben, maar ik vrees echter dat het niet mooi gaat zijn. Een knotje vind ik chic, maar toch draag ik mijn haar bijna altijd in een paardenstaart. Mijn haarkleur is toch wel redelijk donker, vaak neigt het naar zwart. Ik draag mijn haar echt niet zo vaak los, want ik krijg het er altijd te warm van.

body
– parfum of bodyspray
         – lotion of body butter
         – douchegel of zeep
         – lush of andere merken

Ik kies voor bodyspray, omdat die niet zo sterk ruiken als parfum en ik ben bang dat ik het parfum anders te snel beu wordt. Lotion vind ik fijner, het is lichter en trekt snel in. Ik ben niet zo voor Lush… Ik ben er al een stuk of 3 keer geweest, ik heb al eens een handcrème gekocht en nu gebruik ik af en toe de bubbelgum-lipscrub, maar al die geuren… Ik weet niet, ik ben geen fan.

zomaar
– regen of zonneschijn
         – zomer of winter
         – herfst of lente
         – chocolade of vanille
         – westen of oosten

Zomer is absoluut mijn favoriete seizoen! Al die regen, hagel, sneeuw etc is niet echt mijn ding. Helemaal niet zelfs. Ik zweer bij de warmte en de zonnestralen. De omgeving is echt prachtig in de herfst, maar de lente is warmer. Vanille is wel een lekkere geur/smaak, maar vind ik soms te sterk. Chocolade is delicious! Het westen is natuurlijk welvarender en we wonen er zelf in, maar iets in het oosten trekt me wel aan.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

