HP 7 – part 2: première impressions

Na tien jaar zat het er dan eindelijk aan te komen: de laatste Harry Potter film. Gisteren was het de UK première, die ik samen met mijn zus 3 uur lang heb gevolgd via de livestream op YouTube. Zoals verwacht was het zeer emotioneel. De cast was overdonderd door het overvolle Trafalgar square, waar de grootse rode loper ooit was neergelegd. Na de rode loper, zouden ze later op de avond door Lester Square ( voor het event omgebouwd tot de Wegisweg) gaan om daarna de film in première te zien. De afterparty vond plaats in Old Billinsgate Market.

Voor deze allerlaatste première was het hen dan eindelijk gegund! De zon straalde de hele tijd, terwijl het eerder die dag al zeer hard geregend had. En ze zagen er allemaal ( op een paar uitzonderingen na) geweldig uit! Met een glimlach van oor tot oor en hun mooiste kleedje of beste pak. De enige persoon die me niet beviel was de mannelijke presentator. Je kon duidelijk merken dat hij nog niet zo heel erg lang fan is van Harry Potter. Bijvoorbeeld: “ja, daar is ze! Evanna Lynch, zij speelt Luna Lovejoy in de film.” Say what?! Het is Luna Lovegood, meneer. Of hij sprak een hele tijd van een ‘ love triangle’, wanneer hij over Ginny, Harry en Hermelien sprak. De ware fans weten natuurlijk dat er niets is tussen Harry en Hermelien. Wat ook leuk was: de fans hielpen Jason Isaacs ( Lucius Malfidus) zijn eerste zin te zeggen, die was hij namelijk vergeten. En ze gingen helemaal los toen hij de zin uitsprak met de typische Malifidusstem. Of toen Daniël Radcliffe samen met J. K. Rowling op het podium stond en ze elkaar een knuffel gaven… Toen brak iedereen zijn hart wel, denk ik.

Verder was het gewoon prachtig om te zien hoe de acteurs reageerden op de fans en ook hoe enthousiast alle aanwezige fans waren ( terwijl sommigen er al 4(!) dagen waren). Het was een mooie première en ik ben blij dat ze de hele wereld de mogelijkheid hebben gegeven om online mee te kijken.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to HP 7 – part 2: première impressions

  1. Dorien says:

    Ik wilde me ook inschrijven om naar de Belgische première te gaan ! Maar jammer genoeg zit ik dan in Barcelona ! Maar van zodra ik terug ben ga ik samen met mijn vriendje naar de bioscoop om hem te kijken, ik ben zo benieuwd :D !
    Maar kon je de film dan gewoon online kijken al ? Zo stom dat ik dit niet wist :( !

    • Stefanie says:

      Nee, de film kon je niet bekijken… Het was gewoon heel het rode loper event & dan was het online gedaan, maar in Londen zelf gingen ze toen de film in premiere gaan bekijken ;)

  2. Pingback: Harry Potter and the Deathly Hallows – part 2 3D | Summertime!

Leave a Reply

